Yoga

Stärk din kropp med yoga

Stela muskler som mjukas upp, sänkta stresshormoner och en djupare andning som ger oss bättre syreintag och därmed ökat fokus. Yogan är bra för hälsan på många olika sätt.

Yogan uppfattas av många som en trend, men denna uråldriga träningsform har berikat människors liv under lång tid bakåt. Den kommer ursprungligen från Asien, men har funnits i Sverige i många år och  växt stormartat de senaste åren.  Flera av oss lever i dag med nack-och ryggont, och ofta beror detta på  att vi använder arbetsställningar som sliter på lederna, och även stress och krav i livet gör att det uppstår spänningar i våra kroppar. Med yogans hjälp stretchar du ut kroppen, bygger upp bålen och musklerna stabiliseras, vilket ger oss en bättre hållning, stärker ryggen och ger oss en ökad kroppsmedvetenhet. Kroppen blir starkare och vi minskar risken för skador, främst i nacke och rygg. Även lederna blir rörligare,  vilket motverkar stelhet och smärta.

För att stärka hjärta, lungor och kärl är andningen en viktig del av yogan. Under yogapasset lär vi oss andas rätt och det djupa andetaget hjälper kroppen att rensa ut toxiner. En annan viktig effekt av yogan är att vi får ett inre lugn och en mental styrka, något som behövs i vårt allt mer stressade samhälle.  Vårt psyke balanseras, och känslan av välbefinnande kommer av endorfinerna som bildas i kroppen under yogapasset.

Kolla in vår Konferensyoga eller Kvällsyoga.

Vi använder oss av cookies för att lagra temporär information. Mer information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close