Yoga

Stärk din kropp och själ med yoga

Stela muskler som mjukas upp, sänkta stresshormoner och en djupare andning som ger oss bättre syreintag och därmed ökat fokus. Yogan är bra för hälsan på många olika sätt.

Yogan uppfattas av många som en trend, men faktum är att denna träningsform berikat människors liv och hjälpt dem hålla sig friska i tusentals år. Flera av oss lever i dag med nack-och ryggont som kommer av att vi sitter för mycket på våra arbeten, eller använder arbetsställningar som sliter på lederna. Kroppen vill ha en variation av rörelser och många rörelser som vi utförde förr förekommer inte längre naturligt i vårt moderna samhälle. Med yogan sträcker du ut kroppen, bygger upp bålen och musklerna stabiliseras, vilket ger oss en bättre hållning och ökad kroppsmedvetenhet. Kroppen blir starkare och vi minskar risken för skador i nacke och rygg. Även lederna blir rörligare vilket motverkar stelhet och smärta.

För att stärka hjärta, lungor och kärl är andningen en viktig del av yogan. Under yogapasset lär vi oss andas rätt och det djupa andetaget hjälper kroppen att rensa ut toxiner med hjälp av andetaget i yogan. En viktig effekt av yogan är att vi får ett inre lugn och en mental styrka. Vårt psyke balanseras, och känslan av välbefinnande kommer av endorfinerna som bildas i kroppen under yogapasset.

Kolla in vår Konferensyoga eller Kvällsyoga.

Vi använder oss av cookies för att lagra temporär information. Mer information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close